Szolgáltatásaink
Szolgáltatásaink – részletesen, érthetően
1) Hengerfej-felújítás
A hengerfej a motor egyik legterheltebb egysége. Felújítás során a cél a tömítettség, a hőterhelés-tűrés és a hibátlan szelepzárás helyreállítása.
A folyamat jellemzően tartalmazhatja:
- szelepek és vezetők állapotának ellenőrzését
- szelepülék/szelepfészek munkákat
- síklap ellenőrzést és síkolást
- repedés/hibakeresést, szükség esetén javítást
Mikor kell?
Hűtőfolyadék-fogyás, túlmelegedés, kompresszióvesztés, „majonézes” olaj, tömítetlenség, füstölés, teljesítményvesztés esetén gyakori ok.
2) Szelepfészek köszörülés
A szelepfészek (szelepülék) az a felület, ahol a szelep zár. Ha ez kopott, beégett vagy nem fekszik fel tökéletesen, a motor:
- kompressziót veszít,
- nehezebben indul,
- erőtlenebb,
- nő a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás.
A köszörülés a szelepülék felületét precízen újra kialakítja, hogy a szelep tökéletesen zárjon.
3) Síkolás, köszörülés
A hengerfej és/vagy motorblokk tömítőfelületének síklapja döntő fontosságú. Túlmelegedés vagy elöregedett tömítés után a felület vetemedhet, apró egyenetlenségek alakulhatnak ki. Síkolás/köszörülés során géppel visszaállítjuk a tömítőfelületet, hogy:
- a tömítés megfelelően felfeküdjön,
- a hengerfej tömítetten zárjon,
- megelőzhető legyen a későbbi „újra kifújás”.
4) Hengerfúrás – hónolás – perselyezés
Ez a szolgáltatás a hengerfal kopásának kezelésére szolgál. Hengerfúrás: Ha a hengerfal kopott, ovális, barázdált, a fúrás során a hengert pontos méretre munkáljuk.
Hónolás: Finom felületképző eljárás, amely a hengerfalon kialakítja azt a mikroszerkezetet („hónképet”), ami szükséges a:
- megfelelő olajfilmhez,
- gyűrűk bejáratásához,
- tömítettséghez.
Perselyezés: Ha a blokk sérült vagy túl nagy a kopás, a hengerbe persely kerül, így visszaállítható a javíthatóság és a gyári jellegű működés.
5) Főtengely köszörülés – főtengely csapágyozás
A főtengely és a csapágyfelületek kopása csapágyas hanghoz, olajnyomás-problémához és súlyos motorkárokhoz vezethet.
Főtengely köszörülés: A kopott csapfelületeket precízen újramunkáljuk meghatározott javítóméretre.
Csapágyozás: A megfelelő méretű és típusú csapágyak kiválasztásával és beépítésével biztosítjuk:
- a korrekt illesztéseket,
- stabil olajnyomást,
- csendes, hosszú távú működést.
6) Hengerfej hegesztés
Bizonyos hengerfejhibák (repedés, sérülés, anyaghiba) esetén a hengerfej javítható hegesztéssel. A cél a szerkezeti épség helyreállítása, majd a tömítőfelületek és illesztések újbóli megmunkálása, hogy a hengerfej üzembiztosan használható legyen.
7) Vonalfúrás
Vonalfúrásra akkor van szükség, ha a csapágyfészkek tengelyvonala elmozdul vagy pontatlanná válik (pl. kopás, deformáció, szerkezeti hiba, javítás után). Vonalfúrás során a csapágyfészkeket egy közös tengelyre „visszahozzuk”, így:
- megfelelő lesz az illesztés,
- elkerülhető a gyors csapágykopás,
- biztosítható a tartós motorélettartam.
8) Gyűrűzés
A dugattyúgyűrűk felelnek a kompresszióért és az olajlehúzásért.
Kopásuk esetén jelentkezhet:
- olajfogyasztás,
- füstölés,
- kompresszióvesztés.
Gyűrűzés során a megfelelő gyűrűk kerülnek beépítésre, sok esetben hengerfal-munkákkal (hónolás) együtt, hogy a motor újra tömített, erős és gazdaságos legyen.
9) Egyedi forgácsoló munkák
Ha nem „sablon” javításról van szó, vállalunk egyedi gépműhelyi megmunkálásokat is, például:
- speciális illesztések kialakítása
- egyedi alkatrészek javítása/átalakítása
- különleges méretezésű megoldások
Keressen minket bizalommal! Akár este 7 óráig is rendelkezésére állunk, hogy egyeztessünk a hiba jellegéről, a lehetséges megoldásokról és a várható folyamatról.
