MotorDoktor Bt.
4031 Debrecen Vadvirág u. 15 

Telefon: +36 (... megnézem
Mutassa térképen!

Szolgáltatásaink

Szolgáltatásaink – részletesen, érthetően

1) Hengerfej-felújítás

A hengerfej a motor egyik legterheltebb egysége. Felújítás során a cél a tömítettség, a hőterhelés-tűrés és a hibátlan szelepzárás helyreállítása.

A folyamat jellemzően tartalmazhatja:

  • szelepek és vezetők állapotának ellenőrzését
  • szelepülék/szelepfészek munkákat
  • síklap ellenőrzést és síkolást
  • repedés/hibakeresést, szükség esetén javítást

Mikor kell?

Hűtőfolyadék-fogyás, túlmelegedés, kompresszióvesztés, „majonézes” olaj, tömítetlenség, füstölés, teljesítményvesztés esetén gyakori ok.


2) Szelepfészek köszörülés

A szelepfészek (szelepülék) az a felület, ahol a szelep zár. Ha ez kopott, beégett vagy nem fekszik fel tökéletesen, a motor:

  • kompressziót veszít,
  • nehezebben indul,
  • erőtlenebb,
  • nő a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás.

A köszörülés a szelepülék felületét precízen újra kialakítja, hogy a szelep tökéletesen zárjon.


3) Síkolás, köszörülés

A hengerfej és/vagy motorblokk tömítőfelületének síklapja döntő fontosságú. Túlmelegedés vagy elöregedett tömítés után a felület vetemedhet, apró egyenetlenségek alakulhatnak ki. Síkolás/köszörülés során géppel visszaállítjuk a tömítőfelületet, hogy:

  • a tömítés megfelelően felfeküdjön,
  • a hengerfej tömítetten zárjon,
  • megelőzhető legyen a későbbi „újra kifújás”.

4) Hengerfúrás – hónolás – perselyezés

Ez a szolgáltatás a hengerfal kopásának kezelésére szolgál. Hengerfúrás: Ha a hengerfal kopott, ovális, barázdált, a fúrás során a hengert pontos méretre munkáljuk.

Hónolás: Finom felületképző eljárás, amely a hengerfalon kialakítja azt a mikroszerkezetet („hónképet”), ami szükséges a:

  • megfelelő olajfilmhez,
  • gyűrűk bejáratásához,
  • tömítettséghez.

Perselyezés: Ha a blokk sérült vagy túl nagy a kopás, a hengerbe persely kerül, így visszaállítható a javíthatóság és a gyári jellegű működés.


5) Főtengely köszörülés – főtengely csapágyozás

A főtengely és a csapágyfelületek kopása csapágyas hanghoz, olajnyomás-problémához és súlyos motorkárokhoz vezethet.

Főtengely köszörülés: A kopott csapfelületeket precízen újramunkáljuk meghatározott javítóméretre.

Csapágyozás: A megfelelő méretű és típusú csapágyak kiválasztásával és beépítésével biztosítjuk:

  • a korrekt illesztéseket,
  • stabil olajnyomást,
  • csendes, hosszú távú működést.

6) Hengerfej hegesztés

Bizonyos hengerfejhibák (repedés, sérülés, anyaghiba) esetén a hengerfej javítható hegesztéssel. A cél a szerkezeti épség helyreállítása, majd a tömítőfelületek és illesztések újbóli megmunkálása, hogy a hengerfej üzembiztosan használható legyen.


7) Vonalfúrás

Vonalfúrásra akkor van szükség, ha a csapágyfészkek tengelyvonala elmozdul vagy pontatlanná válik (pl. kopás, deformáció, szerkezeti hiba, javítás után). Vonalfúrás során a csapágyfészkeket egy közös tengelyre „visszahozzuk”, így:

  • megfelelő lesz az illesztés,
  • elkerülhető a gyors csapágykopás,
  • biztosítható a tartós motorélettartam.

8) Gyűrűzés

A dugattyúgyűrűk felelnek a kompresszióért és az olajlehúzásért.

Kopásuk esetén jelentkezhet:

  • olajfogyasztás,
  • füstölés,
  • kompresszióvesztés.

Gyűrűzés során a megfelelő gyűrűk kerülnek beépítésre, sok esetben hengerfal-munkákkal (hónolás) együtt, hogy a motor újra tömített, erős és gazdaságos legyen.


9) Egyedi forgácsoló munkák

Ha nem „sablon” javításról van szó, vállalunk egyedi gépműhelyi megmunkálásokat is, például:

  • speciális illesztések kialakítása
  • egyedi alkatrészek javítása/átalakítása
  • különleges méretezésű megoldások

 

Keressen minket bizalommal! Akár este 7 óráig is rendelkezésére állunk, hogy egyeztessünk a hiba jellegéről, a lehetséges megoldásokról és a várható folyamatról.

oldalam.hu
Ezt a weblapot az MTT Média Kft. készítette. További információk: www.oldalam.hu